jueves, 3 de octubre de 2013

EL PARLAMENTO CATALÁN NO ES TERRORISTA

Rubalcaba a la comisión del Parlament: 'Por escrito que Otegi haga lo que quiera' | España | elmundo.es

¿No han entendido aún o no quieren entender que el instrumento de lucha de Catalunya es la lengua, la cultura, el derecho catalán, la economía y no el terrorismo?

Algunos medios de comunicación están manipulando la noticia sobre la petición que la CUP, un partido político casi marginal, ha hecho al Parlament de Catalunya para que Otegui forme parte del grupo de expertos que han sido invitados, como asesores, a la "Comisión del derecho a decidir" del Parlament.
Los demás partidos se han opuesto a la petición de la CUP, y Otegui, el exportavoz de Herri Batasuna, sólo podrá dar su opinión por escrito desde la cárcel, "por escrito que haga lo que quiera", como ha comentado Pérez Rubalcaba.
El Parlament de Catalunya, pues, no tiene inclinaciones terroristas como dicen esos medios de comunicación, en un intento más de manipular y hacer creer a la opinión pública española lo perversa y mala que es Catalunya.
Repetimos: ¿No han entendido aún o no quieren entender que el instrumento de lucha de Catalunya es la lengua, la cultura, el derecho catalán, la economía y no el terrorismo? 











8 comentarios:

comentarios en Facebook dijo...

A Anna Bofill Levi, Isofra Sapin Cantona, M Cinta Montagut Sancho y 2 personas más les gusta esto.

Eva Soc Aixi
Foto de Eva Soc Aixi.
Hace 3 horas · Me gusta.

comentarios en Facebook dijo...

A Isofra Sapin Cantona, Osías Stutman, Lurdes Fidalgo y 4 personas más les gusta esto.

Eva Soc Aixi: ooooooh... molt bé... raons importants per lluitar
Hace 3 horas · Ya no me gusta · 1

David Aznar: I aixi ens va...potser que al final, Si que hauriem de treure les metralletes al carrer..perque no ens foten ni cas si som tan educats i tan democratics..la violencia no porta enlloc..pero ..no es una opcio quan s,esgoten les altres vies?..hem de deixar que ens robin,insultin i ens trepitgin sense fer res, nomes parlant i intentant coses per via politica i diplomatica?...fent cadenes humanes i manifestacions pacifiques?....no se jo....
Hace 18 minutos a través de celular · Ya no me gusta · 1

A.T.: Mai no havíem arribat tan lluny amb les ienes pacífiques, amb la llengua i la cultura,amb els moviments civils i polítics, sense violències. Per davant del País Basc. Ara no ho espatllem, no fotem.
Hace unos segundos · Me gusta

comentarios en Facebook dijo...

David Aznar: No se Albert...no veig cap resultat..nomes odi i molt poques sol.lucions..repeteixo que no soc partidari de les armes..pero..fins quan haurem de tenir paciencia amb els espanyols?????...no començes a estar-hi una mica fart de tot aixo??
Hace 19 horas a través de celular · Me gusta

Angelina Torrentalle: No volen entendre res, jo no m'escarrassaria
Hace 18 horas a través de celular · Me gusta

Marga Juan: Sí, David Aznar, hem de mantindre'ns en la No violencia, per no donarlos rao a aquells que ens tracten de terroristes, i llegitimar en tot moment el nostre dret a decidir en la democracia pacifica pero activa, no ens hem de posar mai a l'alçada de l'ultrdreta justificada p'el gobierno, no som com ells.
Hace 16 horas a través de celular · Me gusta

David Aznar: Ok...doncs res..seguirem esperant al nostre estil..educacio...treball..i ajupir les orelles durant 200 anys mes..total..una de les millors virtuds catalanes es la paciencia..no?..oh..es clar..cada mig any..podem muntar alguna coseta..aixo si..pacifica i sempre , demanat permis a les autoritats competents...tot ben legal i documentat...sera una revolucio..lenta molt lenta..pero mooolt educada i catalana.
Hace 15 horas a través de celular · Me gusta

David Aznar: Saps que, Marga.?.. sembla que aquest dret a decidir no el veurem mai..ni nosaltres ni els nostres fills...si vols digue,m pesimista...pero aquest pas i amb el nostre caracter, ho tenim clar!!
Hace 15 horas a través de celular · Me gusta

A.T.: Si Gandhi, per exemple, hagués utilitzat les armes, l'Índia avui encara no seria independent. Fa ja bastant de temps que la millor manera d'acabar amb un moviment és dotant-lo d'armament, fins i tot regalar-li-ho, i fer-lo sortir disparant: és la solució perfecta per exterminar-lo. Això sí que és un parany, i definitiu. Les velles tècniques revolucionàries han estat superades, i actualment no hi ha cap guerrilla amb futur. A Bin Laden, quan volen, el maten a domicili.

comentarios en Facebook, les gusta dijo...

Frank Renteria
74 amigos en común

AmigoAmigos
Isofra Sapin Cantona
1 amigo en común

AmigoAmigos
Osías Stutman
399 amigos en común

AmigoAmigos
Lurdes Fidalgo
4 amigos en común

AmigoAmigos
Eva Soc Aixi
63 amigos en común

AmigoAmigos
Julie Hermoso
21 amigos en común

Montse Pellicer Mateu
33 amigos en común

Marga Juan

Isabel Ibars Ibañez
1 amigo en común

Txell Dalmau

comentarios en Facebook dijo...

David Aznar: d,acord..doncs res...vaig a raparme el cap..i a esperar que els espanyols tinguin la delicadesa de fer cas a les nostres propostes...si mes no, col.laborare en totes les consultes i moviments pacifics que s,organitzin..es un plaer veure que existeixen persones que tenen una visio tant optimista i tan positiva de les coses...( a veure si n,aprenc una mica)..Salutacions a tothom!!!!
Hace 8 horas · Ya no me gusta · 2

A.T.: David, vigila amb el perruquer, almenys que sigui de confiança... Que tinguem sort...
Hace 7 horas · Me gusta

David Aznar: jajajjaja..ja em passo jo mateix la moto...no cal que vaigi al Llongueras....
Hace 7 horas · Me gusta

Luis Nadal: Tens raó, Albert, només la via pacifica ens pot portar a bon fi i per altra banda, tampoc tenim una altra alternativa.
Però hem de ser conscients d'una cosa: la batalla encara no ha començat.
Fins ara, hem anat desenvolupant un procés pacífic, democràtic i fins i tot festiu perquè se'ns ha permès però em temo que no serà sempre així. Ja podem constatar com, a més de l'espoli habitual, ara es incremetan aquestes mesures com a forma de càstig que ens posen en una situció molt delicada, tant de viavilitat com d'estabilitat. El següent pas pot ser l'assetjament legal que pot arribar a la dissolució del nostre govern i estruccturas, sota el control de les forces de seguretat espanyoles.
En aquesta situació de repressió financera, legal i física, les coses seran molt diferents del que passava fins ara, i no sé si es mantindrà una oposició pacífica tan majoritària i transversal com hem tingut.
M'agradaria que fos així, com també m'agradaria un gest internacional que ens defensés però l'únic que sé segur és que no puc esperar un gest democràtic i civilitzat d'Espanya.
Que tinguem sort, seny i valor!
Hace 7 horas · Me gusta

José María Alloza Salgado: Benvolguts amics, és possible -probable?- que les coses passin per les dolentes; si el procés fos portat als seus extrems. També és possible, i crec que serà així, que la “resistència-oposició” venja de el “interior”, començant pels empresaris (que no diuen gens, però ho pensen tan alt que s'escolta…) les forces polítiques (avui en el “arc independentista” ) conscients que corren a la seva pèrdua (com a força política) si segueixen així i finalment la resta de la populació que no es reconeix en el “52%”. Al meu humil semblar, això va acabar en ( ja és) un atzucac i en una enorme desil·lusió per a la gent que creu les coses al peu de la lletra (i penso que Mas ho sap…)
Hace 5 horas · Me gusta

Luis Nadal: Diverses vegades s'ha intentat i hem estat vençuts però això no vol dir que les coses no puguin canviar. El que sí sé, és que el dia que no s'intenti la separació d'una Espanya corrupta i intolerant, aquest dia es podrà certificar el final del poble ca...Ver más
Hace 5 horas · Me gusta

José María Alloza Salgado: Todo lo excesivo resulta, finalmente, insignificante, solía decir Talleyrand. Temo que la ilusión lirica, en lugar y plaza del análisis geopolítico, resulte históricamente insignificante. No es de buen general, empezar batallas que no se pueden ganar…
Hace 5 horas · Me gusta

Luis Nadal: Tienes toda la razón, los catalanes somos pésimos militares pero después de trescientos años, aun andamos dando batalla, y el desenlace, por muy avezado que sea un general, no se conoce hasta el final.
Hace 2 horas · Me gusta · 1

David Aznar: M'en vaig cap el Llongueres
Hace 57 minutos a través de celular · Me gusta

comentarios en Facebook dijo...

Luis Nadal: Diverses vegades s'ha intentat i hem estat vençuts però això no vol dir que les coses no puguin canviar. El que sí sé, és que el dia que no s'intenti la separació d'una Espanya corrupta i intolerant, aquest dia es podrà certificar el final del poble català.
Però avui no és aquest dia perquè aquest poble ha tornat a prendre el timó del seu futur. Després d'intentar durant trenta anys, no solament una bona integració a Espanya sinó també una reforma que la rescatés del seu totalitarisme i corrupció ancestrals, ens donem per vençuts en aquesta tasca i volem emprendre aquest projecte pel nostre compte.
La relació de forces no ens afavoreix però la necessitat i la il · lusió poden donar sorpreses. La batalla ha començat i els mals auguris són fàcils d'argumentar, els bons s'han de demostrar amb esforç i sacrifici, en això estem i el desenllaç, es veurà demà.
Hace 18 horas ·

comentarios en Facebook dijo...

José María Alloza Salgado: Bueno, el Señor Gandhi era un tío muy majete y solía decir cosas muy bonitas. Mas interpretar la independencia de la India bajo ángulo de la no-violencia es un poco (muy) reductor, históricamente hablando. Es olvidar que Gandhi no era mayoritario en el Partido del Congreso, partido que estaba bastante lejos de seguir su línea. Amén de los otros componentes de la colonia, que fueran los partidos musulmanes (que por si poco 400 000 muertos en la guerra de separación entre India y Pakistán, supongo que esta violencia no venía del limbo…) y los otros movimientos nacionalistas como el de Bose aliado con los japoneses y los alemanes (hay que saber que existió una división SS India…) o las pequeñas guerrillas comunistas…
De cualquier manera, en los años 30, los británicos estaban ya convencidos que era necesario cambiar el estatuto de la colonia; por aquella época querían transformarla en dominion como Canadá o Australia… En la pos-guerra, los británicos sin duda fueron más sensatos que los franceses, tal vez porque no tenían Ego que curar o entendieron más rápidamente que en la evolución del modo de producción, lo esencial de la plus valía procedía (aun hoy día) de los centros capitalistas, siendo, a partir de ahí, la renta colonial un elemento marginal en la valoración del capital (incluso un peso /coste bajo ciertos aspectos, renta del petróleo por ejemplo) Por si poco, por aquella época, los EE.UU pesaban de toda su fuerza para favorecer la descolonización…
Y volviendo a Catalunya, la mayoría independentista de hoy poco tiene que ver con la historia larga, la imaginada o la verdadera (que en el 1714, al menos que me equivoque, Barcelona también fue defendida por un Tercio llamado de Castellanos; cuando los ingleses y otros austriacos ya habían tomado las de villadiego..) “Encerrar”, este movimiento concreto, en la ilusión lirica de una Catalunya transcendente (el catalanismo de toda la vida) es exponerse a grandes desilusiones…
Hace 23 horas · Me gusta

Luis Nadal: Me quedo con la frase " Aquellas personas que no están dispuestas a pequeñas reformas, no estarán nunca en las filas de los hombres que apuestan a cambios trascendentales"
Detrás de las intenciones concretas que han movilizado este movimiento independentista, no dejo de ver una voluntad de regeneración política que permita afrontar los nuevos retos que la historia nos presenta.
Tal vez seamos unos ilusos y todo termine en una gran frustración pero podremos mantener la dignidad de haberlo intentado y seremos conscientes de la realidad que se nos impone. Además, aunque sea muy dura la derrota, la situación no podrá ser mucho peor de la que ya tenemos.
Pero como ya he dicho antes, la jugada aun está en el aire y todo es posible.
Hace 23 horas · Editado · Me gusta · 1

Otro lector: En cuanto a Gandhi, es bueno no olvidar que fue asesinado por motivos políticos, motivos que fueron disfrazados de religiosos, y que no era un tipo raro que pasaba por allí, por las tierras de la India, haciendo el payaso político. Consiguió la independencia de la India (cosa que nunca hubieran conseguido solos los terroristas nativos), luchó contra los poderes establecidos políticos y religiosos, y fue asesinado. Si se hubiera limitando a meditar solo en su casa, sin alzar la voz, no lo hubieran asesinado. No me interesa el folclorismo místico posterior que se ha hecho con la figura de Gandhi, manipulándolo comercial y descaradamente para restar fuerza a su acción política real, a su lucha de la no-violencia.
Hace unos segundos · Me gusta

comentarios en Facebook dijo...

Hace 7 horas · Me gusta · 2

José María Alloza Salgado: Bueno, Albert, no pretendía restar importancia al Sr. Gandhi, ni tampoco disminuir el interés “táctico” de la desobediencia civil. India estaba perdida para los británicos, con violencia o no; además de la falta de verdadero interés económico. La inteligencia histórica -de los británicos- fue de entenderlo rápidamente. No tenían la capacidad, saliendo de la guerra, de movilizar un millón de soldados tanto en el aspecto demográfico que económico; millón que hubiese sido de todas formas insuficiente; es la fragilidad estratégica, relativa, de los británicos que explica la fortuna de la “no violencia” (que no era, insisto, la única forma de resistencia…) Comparativamente, en Catalunya, con una pareja de Guardias Civiles vale (es una broma, ça va de soi)
Hace 2 horas · Me gusta